صغرا

۵۸ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
آزمون

آزمون شماره 4 مدارس برتر ایران 26 مهر 1392 رشته تجربی چهارم دبیرستان به همراه پاسخ سوالات اختصاصی



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
کانال گیم پک Game Pack با ما همراه باشید کانالی متفاوت با گلچین جدیدترین اخبار و مطالب خواندنی پیرامون گیم ، تکنولوژی و کنسولهای بازی همراه با قرعه کشی، مسابقه و اکانت رایگان بازی در کلوپ بزرگ بازی های رایانه ای گیم پک https://telegram.me/gamepack              



  • ۰
  • ۰
مقاله

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:10

فهرست و توضیحات:
ایدز چیست ؟
چه مقدار از مردم مبتلا به ایدزند ؟
× چطور ایدز می گیریم ؟
HIV از خون ، مایع منی ، شیر (سینه ) و مایع ترشحات واژن منتقل می شود و گسترده می شود .
بوسیله :
آمیزش بدون محافظت (رابطه جنسی ) با فردی که ویروس را دارا است .
استفاده از سوزن وسورنگ مشترک با فرد حامل ویروس
دریافت فرآورده های اهدایی خونی بوسیلة اشخاص آلوده (یا از اشخاص آلوده )
گرفتن خون آلوده به HIV ، مایع منی یا مایع وا ژن و یا ریختن آنها روی زخم ها و جراحت های باز .
خراشیدن عمیق بوسیلة سوزنها و وسایل جراحی آلوده به ویروس
انتقال ویروس از مادر به جنین در طول دوره بارداری یا تولد .
× آیا می شود از طریق تزریق خون ایدز بگیریم ؟



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق


لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:14

محرم | صفر | ربیع الاول | ربیع التانی | جمادی الاول | جمادی الثانی | رجب | شعبان | رمضان | شوال | ذیقعده | ذیحجه



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه34

فهرست مطالب

ابداع دیسک و هرس و تکامل آن

تاریخچه کولتیواتور

تکامل ماشینهای برداشت غله

تاریخچه وسایل سمپاشی

اختراع و تکامل ماشین برداشت پنبه

تاریخچه ماشینهای برداشت علوفه

ابداع و تکامل ماشینهای برداشت چغندر

تاریخچه گاو آهن

حدود هزاران سال پیش از میلاد، نوعی از گاو آهن به کار می رفت، الیشا 900 سال قبل از میلاد موفق شد، زمین را با دوازده گاو نر، شخم کند. همچنین در سال 1950 شخم به وسیله پنج گاو نر، در مشرق ترکیه مشاهده شده است.

گاو آهن چوبی ، با خیش آهنی ، که قرنها پیش به کار می رفته، هنوز در برخی نقاط جهان ، مورد استعمال دارد.

داچ در انگلستان به سال 1730 گاو آهن فرنگی را، رایج ساخت. گاو آهن« اسه گس» با برگردان فلزی، حدود سال 1756 اختراع گردید، گاو آهن نورفولک با سوک و برگردان فلزی، در سال 1721 به عنوان نمونه ساخته شد. جیمز اسمال نویسنده کتاب شخم در سال 1784 گاو آهن روترهام را عرضه داشت. در اواخر قرن هیجدهم، انگلیسیها، تمام گاو آهنهای خود را فلزی کردند.

توماس جفرسون، دانیل وبستر ، آغازگر اصلاح گاو آهن در آمریکا هستند.

دانیل وبستر و کارلس نیوبلد از برلینگتن نخستین گاو آهن چدنی را، تهیه کردند. در آن زمان، کشاورزان عقیده داشتند که چدن خاک را مسموم می کند، لذا از استعمال گاو آهن مزبور، خودداری می کردند.

جتروود در سال 1814 گاو آهنی ساخت که می توانست هنگام شخم، خاک را برگردان نمایدو در سال 1833 آهنگری به نام جان دیر، برای اولین بار از فولاد اره دستی، گاو آهنی فولادی سه لایه را ساخت. وی در سال 1868 soft senter steel را، برای ساخت برگردان، بدست آورد. امروز نیز، با این ماده خاک برگردان، ساخته میشود.

در سال 1837 جان دیر، در گراند دتور ایلینوی یک نوع گاو آهن فولادی را، ابداع کرد که سوک و برگردان آن یکپارچه بود. وی بعد ها واحد بزرگی را، برای تولید گاو آهن و ماشینهای کشاورزی، بوجود آورد.

در سال 1868 جیمزاولیور، امتیاز چدن سخت را، که همان بچه آهن است، به نام خود ثبت نمود.

در سال 1864 اف. اس داونپورت امتیاز گاو آهن دو خیش اسبی را کسب کرد. در آنزمان برای کشیدن یک گاو آهن سه تا



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه11

فهرست مطالب

گل نرگس (بخش اول)

تکثیر نرگس&zwnj ها

گلبرگ&zwnj ها

تاج گل

قبل از آن خیر.
رده بندی انواع نرگس

تقسیمات سیزده گانه نرگس از روی شکل ظاهری نرگس

گیاه نرگس از خانواده نرگسیان (Amaryllidaceae ) و تیره Narcissus می باشد» نرگس گیاهی دائمی و پیازدار می باشد . پیازهای آن درشت و دارای ورقه های فلسی یا مطبق است . به عبارت دیگر پیاز آن می تواند چندین سال متوالی گل دهد و گل آن همه ساله درشت تر گردد. گلهای نرگس به رنگ سفید ، زرد ، نارنجی ، کم پر و پُر پر هستند . برگهای این گیاه از بن ریشه بصورت صاف یا شیاردار بیرون می آیند و در طول



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
مقاله

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:7

فهرست مطالب

حضرت هود(ع)،

هود، اسوه صراحت در تبلیغ

شیوه&rlm هاى تبلیغى حضرت هود(ع)

  1. تأکید بر توحید و نفى آلهه
  2. برائت از شرک و تحدّى
  3. یادآورى به همراه انذار
  4. نصح و امانت
  5. رعایت ادب و احترام دربرابر ناسزا و تهمت
  6. عدم درخواست مزد

جدول مشخصات و عناصر شیوه&rlm هاى تبلیغ حضرت هود(ع)

حضرت هود(ع)، پیامبر قوم عاد و از نسل نوح و از انبیاى عهد قدیم است. حدود 58 آیه در قرآن درباره حیات و دعوتش نازل شده و نامش هفت بار در لابه&rlm لاى آیات آمده است. آیات 65 تا 72 سوره اعراف، 50 تا 60 سوره هود، و آیات 123 تا 140 سوره شعراء به تفصیل، ماجراى دعوت هود را شرح مى&rlm دهند. در لسان قرآن، شباهت بسیارى میان دعوت هود و حضرت صالح وجود دارد و شیوه&rlm هاى آنان عمدتاً مشترک مى&rlm باشند.

هود، اسوه صراحت در تبلیغ

شکى نیست که شرایط و احوال مخاطبان از عوامل مهم تعیین شیوه&rlm هاى دعوت است. در دعوت هود، مخاطبان بیشترین عناد و اصرار بر کفر را از خود نشان دادند، به&rlm طورى که هر مبلّغى از هدایتشان ناامید مى&rlm گشت:

و این قوم عاد بود که آیات پروردگارشان را انکار کردند و فرستادگانش را نافرمانى نمودند و به دنبال فرمان هر زورگویى ستیزه جوى رفتند و سرانجام در این دنیا و روز قیامت، لعنت بدرقه آنان گردید. آگاه باشید که عادیان به پروردگارشان کفر ورزیدند. هان، مرگ بر عادیان، قوم هود.(1)

هود با مشاهده چنین صفاتى، ضمن رعایت خیر خواهى و اخلاص (نُصح) استراتژى خود را بر صراحت بیان و تبلیغ بى پرده و بى پروا بنا مى&rlm نهد. در معدود آیات حکایتگر دعوت&rlm هود، نمونه&rlm هاى این صراحت در تبلیغ را به&rlm ویژه در جملات پایانى خطاب&rlm هاى حضرت هود شاهدیم:

- پس از آن که آنها را به عبادت خداى یگانه و نفى بتان فرا مى&rlm خواند، آنها را دروغزن قلمداد مى&rlm کند: إنْ أنتم إلّا مُفتَرُون.(2)

- آنها را براى برائت از شرک به گواهى مى&rlm خواند: قالَ إِنِّى أُشْهِدُ اللَّهَ وَاشْهَدُوا أَنِّى بَرِى&rlm ءٌ مِمّاتُشْرِکُونَ * مِنْ دُونِهِ فَکِیدُونِى جَمِیعاً ثُمَّ لا تُنْظِرُونِ؛(3) گفت: من خدا را گواه&rlm مى&rlm گیرم و شما شاهد باشید، من از آنچه جز او شریک مى&rlm گیرید، بیزارم، پس همه شما در کار من نیرنگ کنید و مرا مهلت ندهید.

- پس از اعتراض به پرستش بتان مى&rlm گوید: فَانْتَظِرُوا إِنِّى مَعَکُمْ مِنَ المُنْتَظِرِینَ؛(4) پس منتظر باشید. من هم با شما از منتظرانم.

- و به صراحت از نافرمانى و جرم منع مى&rlm کند: وَلا تَتَوَلَّوْا مُجْرِمِینَ؛(5) و تبهکارانه روى برمگردانید.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

لینک پرداخت دانلود*پایین مطلب*

فرمت فایل:(word)قابل ویرایش

تعداد صفحه:4

مقدمه:

از آنجا که در این وبلاگ، بنا بر این شده که مطالب مربوط به فلسفه اخلاق نیز در کنار منابع فلسفه حقوق مورد توجه قرار بگیرد (که بیان دلایل اتخاذ این رویکرد خود مقاله که حتی رساله ای در سطح دکتری می طلبد) یادآوری یک نکته مهم ضروری است.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه10

فهرست مطالب

مصالح وروشها

سدُلمدیا لویس و پ.ماکروفیلا است(mean dbh ~

اقلیم

نمونه گیری

بحث درنتایج

قطر آوند

طول واحدآوندی

تراکم آوندی

طول فیبر

تراکم اشعه

وزن مخصوص

ویژگیهای چوب درختان جنگلهای آمازون

منطقه تامبوپاتا واقع در جنوب بخش پروئی جنگل آمازون شامل گونه های بسیار متنوعی از گیاهان چوبی وانواع جنگلی است. با آزمایش روی چوبهای جمع آوری شده از پوشش گیاهی ساحل پایین دست رودخانه ،جنگل دشت سیلابی ،جنگل با خاک رسی روی یک تراس مرتفع ،جنگل با خاک ماسه ای و جنگل مردابی می توان به تفاوتهای مهم در ویژگیهای چوب گونه های مختلف جنگلی پی برد.

طول واحد آوندی در درختان جنگل دشت سیلابی بسیار بیشتر ازسایر گونه هاست.وزن مخصوص دردو منطقه فوق الذکر بسیار کمتر است. قطروتراکم آوندی در گونه ها ی مختلف جنگلی تفاوت چندانی ندا رد و تحت تاثیر شرایط جوی می باشد.

کلیات



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

انسولین هورمونی است که از سلولهای بتای جزایر لانگرهانس غده لوزوالمعده ترشح می&zwnj شود. ساختمان آن از دو زنجیره پلی&zwnj پپتیدی A و B ساخته شده که بوسیله پیوندهای دی&zwnj سولفور به یکدیگر متصل شده&zwnj اند. نقش این هورمون در تنظیم قند خون (گلوکز) شناخته شده است. ژن انسولین در روی بازوی کوتاه کروموزوم شماره 11 قرار گرفته است.

دید کلی

متابولیزم کربوهیدراتها ، لیپیدها و پروتئینها تحت کنترل و تنظیم خیلی دقیق بوده که این اعمال بوسیله هورمونهای مترشحه از لوزوالمعده صورت می&zwnj گیرند. لوزوالمعده از دو نوع غده مترشحه کاملا متمایز تشکیل یافته است. یکی غده&zwnj ای برون&zwnj ریز با ساختمان خوشه&zwnj ای که ترشحات خود را برای کمک به هضم مواد غذایی در دوازدهه می&zwnj ریزد و دیگری غده&zwnj ای درون ریز که از جزایر موسوم به جزایر لانگرهانس تشکیل یافته است. جزایر لانگرهانس که در تمام بافت لوزوالمعده پراکنده هستند، مجموعه&zwnj هایی تخم مرغی شکل متشکل از چهار نوع سلول مترشحه (A ، B ، D و F) با وظایف متفاوت هستند.

شامل 19 صفحه فایل word قابل ویرایش



دریافت‌فایل