صغرا

۱۱ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

فرمت فایل : word (قابل ویرایش) تعداد صفحات : 51 صفحه

مقدمه :

به جرات می توان گفت هوا با ارزش ترین منبعی است که خداوند برای ادامه زندگی کلیه موجودات به زمین هدیه کرده است. آلودگی هوا از زمان برپایی اولین آتش با انسان بوده است ولی در زمان های مختلف به جنبه گوناگونی از آن اهمیت داده شده است.

آلودگی هوا یکی از مهمترین مقوله هایی است که نه تنها سلامت انسان را تهدید می کند، بلکه به کلیه عوامل محیط زیست اعم از گیاه، حیوان و اشیاء تاثیر بسیار نامناسب بر جای می گذارد. اثرهای آلودگی هوا بر محیط های بیولوژیکی ختم نمی شود، بلکه بناهای تاریخی، لوازم و تجهیزات خانگی، ماشین آلات و تجهیزات صنعتی و ساختمانی نیز در معرض اثرهای نامساعد و ناشی از آلودگی هوا قرار دارند.

اغلب آلوده کننده های هوا که مورد توجه کارشناسان قرار گرفته اند از نوع گاز می باشند نباید تصور کرد که تمامی ذرات آلوده کننده هوا در حالت گازی می باشد. به طور کلی به ذرات جامد کوچک و قطرات مایع ذرات معلق می گویند که در حال حاضر به شدت در آلودگیها و مسائل و مشکلات مربوط به آن سهیم می باشند. دود، دود سیگار، دود اتومبیل و گرد و خاک به عنوان منابع اصلی ذرات معلق تلقی می شوند. ذرات معلق بعضی مواقع به صورت ذرات قابل زیست ( زنده ) نظیر باکتریها، جلبکها، کبک ها، و هاگها هستند و یا به صورت غیر قابل زیست ( غیر زنده ) شامل مواردی از قبیل ترکیبات آلی، فلزات، گرد و غبار، نمک های دریایی، طبقه بندی می شوند. ذرات معلق آلوده کننده هوا به دلایل زیر مورد توجه خاصی قرار می گیرند.

1 &ndash بسیاری از ذرات معلق در مقایسه با آلوده کننده های گازی دیگر موجب اختلال مجاری تنفس می شوند.

2 &ndash بعضی از ذرات معلق با همکاری هم اثرات سمی آلوده کننده ها را افزایش می دهند.

3 &ndash ذرات معلق، آلوده کنندگی اتمسفر را افزایش داده و باعث کاهش بینایی می شوند.

4- ذرات معلق از بعضی از آلوده کننده های گازی موجود در اتمسفر به وجود می آیند.

بهرحال آلودگی هوا به وجود هر ماده&zwnj ای در هوا که می&zwnj تواند برای انسان و یا محیط پیرامون آن زیان&zwnj آور باشد، اطلاق می&zwnj گردد.

تحمل شرایط بد آب و هوایی مناطق گرمسیری خصوصاً در فصل تابستان با توجه به ماهیت بندری بودن مناطق، برای هر کسی (البته تا حدودی) قابل تحمل می باشد اما آنچه که در چندین سال گذشته خصوصاً از ابتدای سال 1380 بیشتر ملموس بوده است آلودگی هوا در اثر بادهای شدید و همچنین آلودگی شیمیایی بدلیل همجوار بودن با صنایع وسیع پتروشیمی می باشد که بطور چشم گیری تعداد صنایع پتروشیمی نیز در حال افزایش می باشد.

آلودگی هوا مانند هر پدیده دیگری دارای پیشینه ای است که مطالعه آن از دیدگاه متخصصانِ محیط زیست، بخش قابل توجهی از پژوهش های کارشناسی را در برمی گیرد. علاوه بر این، صاحبان مشاغلی چون پزشکان، مسئولان و متولیان شهری، صاحبان صنایع، تولیدکنندگان سوخت های فسیلی، مسئولان بهداشت محیط و افراد متعدد دیگری که مستقیم یا غیرمستقیم با آلودگی هوا و مسایل آن در ارتباط هستند، بایستی آلودگی هوا را از زوایای گوناگون مورد بحث قرار داده و در راه حل هایی برای این بلای فراگیر ارائه نمایند.

در 15 سال حضور در بندر امام خمینی(ره) و مشاهده افزایش روند آلودگی هوا ، بنده را وا داشت تا با ثبت میزان ساعات و روزهایی که هوای بندر امام با خاک و یا موارد شیمیایی آلوده می شود را یادداشت نموده تا شاید بتوان با اعداد و ارقام مسوولین را متوجه موضوع و بحرانی بودن آن نموده و راه کارهای مناسبی برای جبران آن پیش بینی گردد.

علاوه بر این اینکه مشاهدات بصورت دستی یادداشت شده است منبع اطلاعات شش ماهه اول سال 1387 توسط اداره محیط زیست منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با استفاده از دستگاه های تمام اتوماتیک به ثبت رسیده است. که خود تاییدی بر صحت ثبت اطلاعات دستی می باشد.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
مقاله

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:16

فهرست و توضیحات:

مقدمه

بیان مسأله

نقش نماز در شخصیت جوانان

روح و حقیقت نماز

حقیقت نماز اعم از معناى ظاهر و باطن است و محدود و محصور نمودن آن به ظاهر، چون محدود نمودن حقیقت انسان و انسانیت او به جسم مادى است. همانطور که حقیقت انسان در این جسم خاکى و هیکل مادى قالب گیرى شده و به اطوار مختلف و گوناگون درآمده و به این شکل ظاهرى وجود یافته است چنانچه خداوند فرماید: وقد خلقتکم اطواراً « وبه تحقیق شما را به صورت گوناگون آفرید»

حقیقت نماز هم چون سایر امور در باطن و روح او نهفته شده که این قالب و صورت را پذیرا شده است هرگاه آن حقیقت بخواهد در عالم خارج تحقق یابد قطعاً باید در همین طور و قالب خاص باشد و در غیر این صورت نماز نبوده بلکه پدیده دیگرى است.

هرگاه این قالب خاص و صورت ظاهرى نماز با روح و باطن آن آمیخته و قرین گردد نماز حقیقت خود را یافته و تأثیر خود را می گذارد. در چنین صورتى است که این امر الهى، ستون دین(1)، معراج مؤمنین(2)، روشنگر چهره مسلمین(3)، مقرِّب متقین(4)، مکمّل اخلاص مخلصین، مبعِّد خصائص ملحدین(5)، مسوِّد چهره شیاطین(6)، وممیّز مؤمنین از کافرین(7)، قرار می گیرد.

پس نمازى که فقط ظاهر داشته باشد و فاقد روح باشد مُعطى شى نخواهد بود. بنابر این قیام به ظاهر آن، تحرکى در نماز گزار ایجاد نخواهد کرد و از سوى ذات بارى به این نماز اقبال و توجهى نیست چنانچه از رسول گرامى اسلام(صلى الله علیه وآله وسلم) روایت شده که فرمودند:



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
پایان

فرمت فایل : word(قابل ویرایش)تعداد صفحات127

مقدمـه
اگر درنظام اسلامی , تربیت دینی به ثمر نرسد و نسل جوان جامعه تربیت صحیح دینی پیدا نکند یعنی تربیت اسلامی در وجود و شخصیت آنان زنده فعال نباشد تلخی این ناکامی با شیرینی هیچ کامیابی دیگری قابل تحمل نیست و نباید دل را به موفقیت&rlm های دیگر خوش داشت و از اصل قضیه غافل بود. (رهبری نژاد 1375)
قشر جوان در هر جامعه&rlm ای به لحاظ برخورداری از توان و انرژی فراوان قادرند تأثیر تعیین کننده&rlm ای بر آینده آن جامعه داشته باشند آنها به راحتی تغییرات اجتماعی ـ فرهنگی و حتی سیاسی جامعه را سمت و سو می&rlm دهند , قادرند امنیت فرهنگی جامعه را تأمین کنند و یا فرهنگ را به سویی برند که مطلوب جامعه نیست. چرا که میراث فرهنگی گذشتگاه توسط آنها به نسل بعد منتقل می&rlm شود و چنانچه آنها در انتقال این میراث فرهنگی امانت&rlm دار خوبی باشند و در مواجه با فرهنگهای دیگر دچار « خودباختگی فرهنگی» نشوند, خواهند توانست امنیت فرهنگی آن جامعه را تأمین کنند. ولی اگر در مواجهه با فرهنگهای بیگانه دچار خودباختگی فرهنگی شوند, تا چند نسل بعد از فرهنگ مطلوب جامعه نمی&rlm توان خبر گرفت.
همه اینها نشانگر اهمیت ویژه قشر جوان و لزوم شناخت موقعیت آن و برنامه&rlm ریزی صحیح جهت شکوفایی صحیح شخصیت آنها دارد.
« بنابراین گزاف نیست اگر بهبود کیفیت نظامهای تعلیم و تربیت را معادل ارتقاء کیفیت حیات و تمدن انسانی در همه ابعاد قلمداد کنیم و از سرمایه&rlm گذاری در جهت دستیابی به سیاستها, اصول و روشهای مناسب در این عرصه بعنوان ضروری&rlm ترین و مدبرانه&rlm ترین سیاست هر جامعة بشری یاد کنیم» .
مهرمحمدی , محمود. جایگاه مدارس تجربی در نظام تعلیم و تربیت , فصلنامه تعلیم و تربیت شماره 28, ص 11
و بقول کانت « بشر تنها با تعلیم و تربیت آدم تواند شد و آدمی چیزی جز آنچه تربیت از او می&rlm سازد نیست»
شکوهی , غلامحسین . تعلیم و تربیت و مراحل آن , مشهد , انتشارات آستان قدس , 1363 , ص 171
و از آنجائیکه تعلیم و تربیت عمدی کوششی منظم و حساب شده محسوب شده است , وجود برخی طرحها برای هدایت چنین کوششی ضروری بنظر می&rlm رسد. واژه برنامه&rlm درسی معمولاً به چنین طراحی اطلاق می&rlm شود.
« شکل و ساختار برنامه درسی از تصمیماتی که در خصوص عناصر تشکیل دهنده برنامه درسی اتخاذ می&rlm شود تأثیری پذیرد. عناصر تشکیل دهنده برنامه درسی عبارتند از :
1- اهداف
2- محتوا
3- فعالیت&rlm های یادگیری دانش&rlm آموزان
4- روشهای ارزشیابی
5- منابع و ابزار یادگیری
6- زمان
7- فضا
8- گروه&rlm بندی دانش&rlm آموزان
9- استراتژی&rlm های تدوین و روشهای یاددهی
یادگیری که در برنامه&rlm ریزی درسی با این عوامل 9 گانه به طرق مختلف برخورد می&rlm شود.»
کلاین , فرانسیس , الگوهای طراحی برنامه درسی , دکتر محمود مهر محمدی , فصلنامه تعلیم و تربیت , شماره 4 و 3 ص 11
اما مفهوم مسلط برنامه درسی چه از نظر تاریخی و چه در حال حاضر موضوعات مدرسه&rlm ای است که بوسیله معلمان تدریس شده و بوسیله دانش&rlm آموزان فراگرفته می&rlm شود.
در نظام کنونی آموزش و پرورش ایران نیز کتاب درسی بهترین مرجع و منبع یادگیری دانش&rlm آموزان است و تقریباً تمام فعالیت&rlm های آموزش رسمی در چارچوب کتاب درسی صورت می&rlm گیرد.
در فرایند ارزیابی برنامه درسی یا اتخاذ تدابیر و تصمیمهای برنامه&rlm ای نظرات و نگرش دانش&rlm آموزان و معلمان از اهمیت ویژه&rlm ای برخوردار است.
پویایی برنامه درسی زمانی تحقق می&rlm یابد که گروههای مختلف که هر کدام به نحوی در سطوح مختلف در امر برنامه درسی دخالت دارند, به همفکری بپردازند و همچنین به نگرش دانش&rlm آموزان و معلمان در این زمینه توجه کافی مبذول شود.
از طرف دیگر آموزش دینی به لحاظ دارا بودن ابعاد متنوع و مرتبط با جنبه&rlm های گوناگون زندگی انسان از مهمترین موضوعات آموزش و پرورش به شمال می&rlm رود.
در جوامع با حاکمیت دینی , بواسطه تأثیر و توجه به پرورش ارزشهای اخلاقی و اعتقادی فراگیران , تربیت دینی جایگاه ویژه&rlm ای در برنامه&rlm های آموزش و پرورشی دارد. به همین دلیل است که مأموریت و رسالت اصلی نظام آموزش و پرورش در چنین جوامعی تربیت همه جانبه دانش&rlm آموزان بر پایه تعالیم و دستورات الهی است.
در نظام آموزش و پرورش کشور اسلامی ایران نیز پرورش فراگیران بر دستورات دین مبین اسلام که منبعث از قرآن مجید, سنت و سیره رسول اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) تکیه دارد. پس برنامه&rlm ریزان درسی و مؤلفین کتب باید فعالیت&rlm هایی که صبفه دینی , اقتصادی و اخلاقی دارد را در اولویت قرار دهند.
بر اساس اسناد موجود هدف از تدریس این درس در دوره متوسطه تحقق اهداف گران&rlm سنگی نظیر تقویت ایمان و اعتقاد به خداوند , پرورش حس احترا و قدردانی از انبیاء, پایبندی نسبت به دستورات ایشان و مواردی نظیر آن می&rlm باشد و با توجه به اهمیت نیل به این اهداف همواره این دغدغه برای برنامه&rlm ریزی و پژوهشگران حوزه تربیت دینی وجود داشته است که « تا چه میزانی اهداف مزبور محقق یافته&rlm اند و موانع عدم تحقق کامل آنها چه بوده&rlm اند؟
علاوه بر دغدغه اصولی فوق که به میزان اثربخشی درس بینش اسلامی و تلاش در جهت رفع موانع تحقق اهداف مربوط می&rlm شود, در سالیان اخیر دغدغه دیگری در میان صاحب&rlm نظران تعلیم و تربیت اسلامی بروز کرده است « آیا آموزش&rlm های دین به طور عام و درس بینش اسلامی به طور خاص توانسته در شکل&rlm گیری هویت دینی دانش&rlm آموزان مؤثر افتد؟
به بیان دیگر صرف نظر از بررسی میزان اثربخشی محتوای درس بینش اسلامی در جهت تحقق اهداف آن , اهمیت بررسی شکل&rlm گیری هویت دینی نیز مورد نظر قرار گرفته است.
چرا که هویت به معنای کیستی انسان به نقل از دکتر کاردان , زمانی مطرح می&rlm شود که انسان خود با چیز دیگری مقایسه کند.
احمدلو, مصیب؛ بررسی رابطه میزان هویت ملی و هویت قوی در بین جوانان تبریز, رساله کارشناسی ارشد جامعه&rlm شناسی دانشگاه تربیت مدرس , تهران 1381
در واقع هویت همانند دیگر مقولات تنها زمانی برجستگی می&rlm یابد و مطرح می&rlm شود که در بحران باشد.
دوران , بهزاد ؛ تأثیر فضای سایبرنیتیک بر هویت اجتماعی , رساله دکتری جامعه&rlm شناسی , دانشگاه تربیت مدرس تهران , 1381
امروزه جهانی&rlm سازی , تهدیدی برای هویت&rlm های ملی و سکولاریسم, تهدیدی برای هویت&rlm های دینی می&rlm باشد.
لذا پژوهش حاضر بر آن است که به میزان تأثیر بررسی کتاب دینی سال اول دبیرستان در شکل&rlm گیری هویت دینی دانش&rlm آموزان منطقه 7 از دیدگاه معلمان بپردازد.
لازم به ذکر است که در بخش بیان مسأله به طور اجمال و در فصل دوم به طور کاملاً مشروح دیدگاه پژوهش حاضر در مورد نقش کتاب دینی سال اول دبیرستان در شکل&rlm گیری هویت دینی دانش&rlm آموزان ذکر شده است.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
مقاله

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:26

فهرست مطالب

مقدّمه

  • مفهوم سرمایه بهداشتی و ارتباط آن با مخارج بهداشتی
  • مبانی نظری ارتباط بهداشت و رشد اقتصادی

2-1-اثرات بهداشت بر رشد اقتصادی

2-2-اثرات رشد اقتصادی بر بهداشت

3-پیشینه تحقیق

4- الگوی نظری و الگوی مورد استفاده جهت تخمین

5- داده های آماری

6- نتایج تخمین ها و تفسیر آنها

تفسیر نتایج

7-نتایج و پیشنهادات

فهرست منابع و مآخذ:

مطالعات مختلفی وجود دارند که اثر عوامل مختلف را بر رشد اقتصادی شناسایی کرده&zwnj اند که از مهمترین این عوامل می&zwnj توان به نیروی کار، سرمایه&zwnj فیزیکی و سرمایه انسانی اشاره کرد. برخی از مطالعات جدید توانسته&zwnj اند با معرفی مفهوم « سرمایه بهداشتی» ، اثرات « بهداشت» بر رشد اقتصادی را وارد توابع رشد سازند. پایه نظری اغلب این مطالعات، از بررسی&zwnj هایی ناشی می&zwnj شود که نشان می دهند « بهداشت» می تواند اثرات مستقیم و غیر مستقیم مثبتی بر سطح بهره&zwnj وری نیروی کار داشته باشد.اهمّیت چنین مطاله ای از دو جنبه قابل بررسی است ؛از سویی گسترش و جداسازی هر چه بیشتر عوامل مؤثّر بر رشد اقتصادی می&zwnj تواند از تحلیل&zwnj های نادرست در مورد سهم و نقش هر یک از عوامل مؤثّر بر رشد اقتصادی جلوگیری کند و پیش&zwnj بینی میزان رشد اقتصادی را دقیق&zwnj تر سازد و از سوی دیگر روشن شدن رابطه بین مخارج بهداشتی و رشد اقتصادی می&zwnj تواند به نوعی در ترسیم سیاست&zwnj های کلان اقتصادی در بخش بهداشت جامعه برای نیل به رشد اقتصادی بیشتر مؤثّر باشد. بنابراین ساختار مقاله بدین ترتیب خواهد بود: ابتدا مفهوم سرمایه بهداشتی و ارتباط آن با مخارج بهداشتی بیان می شود،سپس مبانی نظری ارتباط بهداشت و رشد اقتصادی بیان می شود.در ادامه مروری بر مطالعات مرتبط خواهد آمد و سپس الگوی مورد استفاده،داده های آماری و نتایج تخمین ذکر می شود ودر انتها نتیجه گیری و پیشنهادات می آید.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه30

فهرست مطالب

مقدمه و طرح مسئله............................................... 1

اهمیت اکوسیستم کوهستان........................................ 1

کوههای ایران...................................................... 3

اکوسیستم کوهستانی اطراف تهران............................. 4

کوهها ،برجهای اب................................................ 7

نواحی کوهستانی از چه توانمندی هایی برخوردارند؟....... 8

کوهستان ها وسعت پروانه ها.................................... 10

کوه ها آسیب پذیرترین اکوسیستم های جهان.................. 11

چرا اکوسیستم کوهستان حساس، آسیب&zwnj پذیر و شکننده است؟ 13

لزوم پاسداشت کوهستان ها....................................... 16

اکو سیستم کوهستان و راههای حفاظت از آن................. 24

کوه ها، تفرجگاه های بی مانند................................... 26

منابع ................................................................ 28

مقدمه و طرح مسئله :

کوه مهمترین کانون اکولوژیکی کره زمین است، کوه ها یک پنجم سطح خشکی های زمین را تشکیل می دهند و مسکن حداقل 10 درصد از جمعیت جهان در این نواحی قرار دارند. بیش از نیمی از جمعیت جهان به آبخیزهای کوهستانی وابسته اند. کوه ها سرچشمه اصلی منابع آب شیرین جهان هستند که بدون آن حیات موجودات زنده ممکن نیست.

مطابق یک اصل بوم شناختی (ecologic) هر اندازه پستی و بلندی یا چین و شکن منطقه ای بیشتر باشد، « تنوع زیستی» یعنی گوناگونی جانوران و گیاهان آن منطقه، بیشتر خواهد بود. به این دلیل در کوه ها، گونه های بسیار متنوع جانوری و گیاهی را می توانیم ببینیم، پاره ای از گونه های گیاهی در سمت سایه گیر صخره ها و دامنه ها و پاره ای دیگر در سمت آفتاب گیر رشد می کنند. پاره ای از آنها در ارتفاع های پایین که گرمتر هستند و پاره ای دیگر در ارتفاع های بالاتر که سردتر هستند می رویند.

جانوران گوناگون هم با استفاده از پوشش گیاهی متنوع و در پناه امکانی که صخره ها و غارهای کوهستان برای زیست آنان فراهم می سازد، جمعیت های قابل توجهی را شکل می دهند. به این ترتیب، در مجموعه کوهستان ها و کوهپایه ها، « گیا» (حیات گیاهی منطقه = flora) و « زیا» (حیات جانوری منطقه = fauna) تنوع چشم گیری دارد. حال سوالی که در این قسمت مطرح میشود این است که :اکوسیستم کوهستانی از چه توانمندی هایی برخورداراست ؟ و به چه دلیل و توسط چه کسانی در حال نابودی است ؟ ایا واقعاً او اهمیت این اکوسیستم را احساس نمی کند؟

اهمیت اکوسیستم کوهستان :

کوه ها همانند سدی در برابر جریانات هوا قرار دارند. این امر موجب بروز بارش در ارتفاعات می شود. کوه ها در تمام نقاط دنیا فیلتر ورود هوای پاک به مناطق شهری هستند.

وزیدن بادها و شرایط متحول جوی به علت حضور فیزیکی ناهمواری های کوهستان است. در حقیقت کوهستان ها، آب و هوا را تغییر می دهند و آب و هوا، کوهستان ها را تحت تاثیر متقابل قرار می دهد.

از نظر طبیعی کوهستان ها حلقه ارتباطی گردش آب (هیدرولوژی) میان رطوبت آسمان در جو، با زمین و جریان های سطحی و زیرزمینی آن است. بنابراین، وجود رشته کوه های البرز در شمال و زاگرس از شمال غربی تا جنوب شرقی فلات ایران است که کشور پهناور ما را از منابع نسبتا خوبی برخوردار کرده است.

حفاظت از تنوع گونه های گیاهی و جانوری نقش تعیین کننده ای در اقتصاد شهرها، جوامع کوهستانی بویژه در ایجاد مشاغل پایدار برای آنها دارد. به همین دلیل، برای حفاظت از آنها احتیاج مبرم به تحقیق، مطالعه و آموزش است. تخریب و برداشت بی رویه در زمینه های مختلف، باعث آسیب پذیری زیستگاه شده و نسل تعدادی از گونه های گیاهی و جانوری را در معرض تهدید جدی و خطر انقراض قرار داده است.

کارشناسان معتقدند اهمیت کوه ها در تنظیم آب و هوای جهان اگر بیشتر از جنگل های بارانی نباشد، به یقین کمتر نیست. در این اکوسیستم، مخازن عظیمی از گونه های ارزشمند گیاهی و جانوری وجود دارد و جنگل های واقع در این مناطق، مخازن ژنتیکی بسیار بزرگی در طبیعت هستند.

مناطق کوهستانی در معرض شرایط سخت محیطی مانند دمای پایین، بادهای شدید و تند، حساسیت بالا، نوسانات بالای درجه حرارت و فرآیند کند ترمیم قرار دارند.

تحقیقات نشان می دهد کوه ها در تامین غذا، گذراندن اوقات فراغت و زیستگاه موجودات نیز نقشی مهم ایفا می کنند، این مناطق همچنین از اصلی ترین مراکز سکونت، صنعت و کشاورزی هستند و به همین دلیل گوناگونی فرهنگی فراوانی در این عرصه ها مشاهده می شود و توانایی بالقوه ای برای توسعه اکوتوریسم دارند.

کوه ها جزایر تنوع زیستی و محل زندگی گونه های بی نظیر و بی شماری از گیاهان و جانورانی است که در هیچ جای دیگر این کره خاکی یافت نمی شود.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
سازمان

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:19

فهرست مطالب

اهمیت سازمان یادگیرنده

تعاریف سازمان یادگیرنده

تعاریف یادگیری سازمانی

تفاوت سازمان یادگیرنده و یادگیری سازمانی

بهره وری

انواع یادگیری سازمانی

ابعاد(اصول) سازمان یادگیرنده

شاخصهای یادگیری و کار گروهی عبارتند از

شاخصهای آرمان مشترک عبارتند از

ایجاد یک سازمان یادگیرنده

نتیجه گیری:

مقدمه:

سازمانهای جهان پیچیده اند .امروزه باید توانایی تطابق با دگرگونیهای مداوم را برای نیل به موفقیت داشته باشند گسترش روز افزون علوم و فنون و پیچیده تر شدن شرایط اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و&hellip جامعه ،مطرح شدن اندیشه های نو و گوناگون ،عدم اطمینان محیطی ،عدم قطعیت و تغییرات و چالشهای زیاد دنیا ایجاب می کند که سازمانی با قدرت یادگیرنده و به روز رسانی خود ایجاد گردیده و خود را به فنون و استرتژیهای لازم مجهز سازند و بتوانند با تحولات سریع خود را منطبق ساخته و به موقع به محرکهای محیطی پاسخ داده و با کسب دانش و آگاهی گسترده و به شکل پویا و زنده در حوزه بهسازی و توسعه سازمان به حیات خود ادامه دهند. امرزه اداره چنین سازمانهایی خود به عنوان بزرگترین چالش مدیریت مطرح می گردد. از جمله مفاهیم نوینی که در اثر تحولات ودگرگونیهای فوق مطرح گردیده ،سازمانهای یادگیرنده ویادگیری سازمانی است .

در این مقاله سعی شده است تا ابعاد مختلف مفاهیم مذکور به اختصار معرفی و تحلیل شود و جنبه های کاربردی آن مورد توجه قرار گیرد .



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت) تعداد صفحه:104

چکیدة

پژوهش حاضر به منظور بررسی و مقایسه میزان افسردگی بین دانش&lrm آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه در شهرستان کوهدشت انجام گرفت. به این صورت که تعداد 40 نفر از دانش&lrm آموزان (20 نفر دختر و 20 نفر پسر) با روش نمونه&lrm گیری خوشه&lrm ای به طور تصادفی انتخاب و براساس آزمون افسردگی بک مورد آزمون واقع شدند. مطابق اغلب یافته&lrm های پیشین بخصوص در خارج از کشور) یافته&lrm های پژوهش حاضر نشان می&lrm دهند که در کل افسردگی دانش&lrm آموزان دختر مقطع متوسطه به طور معناداری بالاتر از میزان افسردگی دانش&lrm آموزان پسر در این مقطع می&lrm باشند.

همچنین برحسب نتایج تحلیل آماری &lrm t استودنت برای گروه&lrm های مستقل با درجة آزادی 38=&lrm d.f و در سطح آلفای &lrm (5/0 = ) جهت بررسی فرضیه یک سویه که « میزان افسردگی دانش&lrm آموزان دختر مقطع متوسطه به طور معناداری بالاتر از میزان افسردگی دانش&lrm آموزان پسر مقطع متوسطه می&lrm باشد» نتایج بیانگر تفاوت معنی&lrm دار بین میزان افسردگی دو گروه می&lrm باشد.

فهرست مطالب

عنوان

صفحه

چکیده تحقیق

فصل اول

« طرح تحقیق»

- مقدمه

- بیان مسأله

- ضرورت و اهمیت تحقیق

- اهداف تحقیق

- سؤالات و فرضیات تحقیق

- روش تحقیق

- جامعه پژوهش و حجم نمونه

- تعریف واژه&lrm ها و اصطلاحات

فصل دوم

« پیشینه تحقیق»


عنوان

صفحه

- مبانی نظری

- تعریف افسردگی

- علایم افسردگی

- دیدگاه&lrm ها و مکاتب مرتبط با افسردگی

- پژوهشهای انجام شده پیرامون موضوع تحقیق

الف: پژوهشهای انجام شده در خارج از کشور

ب: پژوهشهای انجام شده در داخل ایران

فصل سوم

« روش تحقیق»

- روش تحقیق

- روش آماری

- متغیرهای تحقیق

- جامعه تحقیق

- حجم نمونه


عنوان

صفحه

- ویژگی&lrm های نمونه

- ابزار سنجش

- اعتبار و روایی ابزار سنجش

- روش جمع&lrm آوری اطلاعات

- ابزار اندازه&lrm گیری

فصل چهارم

« &zwnj تجزیه و تحلیل داده&lrm ها و اطلاعات»

- آزمون فرضیه

- جداول آماری

فصل پنجم

« بررسی و نتیجه&lrm گیری»

- نتیجه&lrm گیری از سؤالات و فرضیات تحقیق

- محدودیت&lrm های تحقیق


عنوان

صفحه

- میزان همبستگی بین یافته&lrm های تحقیق حاضر و تحقیقات قبلی

- پیشنهادات

- منابع

- ضمائم



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

دانلود پاورپوینت در مورد &ldquo جغرافیای سرخس &rdquo

تعداد اسلاید: ۱۵

فرمت: ppt



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
مسابقه نقد و ارائه راهکار، تجزیه و تحلیل برنامه های بسیج»در تالار گفتمان وحدت به همت معاونت بسیج مساجد و محلات استان بوشهر برگزارشد. به گزارش سرویس بسیج مساجد و محلات خبرگزاری بسیج، سرگرد حسین قاسمی  معاونت بسیج مساجد و محلات استان بوشهر گفت: (مسابقه نقد و ارائه راهکار های جذب بسیج)به منظور گسترش استفاده ازسامانه های  شباب در میان پایگاه ها و حوزه های  مقاومت در بسترشباب طراحی و توسط این معاونت اجرا شد. وی با اشاره به نظرات ارائه شده در این مسابقه توسط بسیجیان ،فرماندهان پایگاه ها و حوزههای مقاومت گفت: در این مسابقه نظرات بسیار خوب و راه کارهای عملی جهت بهبود کاردر پایگاه ها و حوزه های مقاومت توسط شرکت کنندگان ارائه گردید که در برنامهریزی های بسیج مورد استفاده قرار خواهد گرفت و مد نظرخواهد بود. وی خاطرنشان کرد :این مسابقه در بخش های مختلف رده های بسیج مانند نیرو انسانی (جذب وسازماندهی ) اردویی(راهیان نور) فرهنگی ( جمع آوری ماهواره) طرح و برنامه (بودجه پایگاهه ا و حوزه ها) و ...  برگزار شد که شرکت کنندگان نظرات خود را از طریق تالار گفتگوی وحدت این معاونت ، سامانه مکاتبات بسیج و... به این معاونت ارسال نمود و نظرات ارائه شده نیز با توجه به هر رده جمع بندی شده است . سرگردقاسمی در پایان سخنان خود ضمن تقدیر از همه شرکت کنندگان در مسابقه گفت «بسیج مساجد ومحلات استان بوشهر به 12 نفر از کسانی که بهترین نظرات و راه کارها را ارائه نمودند جوایز نفیسی اهدا می کند و جمع بندی نظرات جهت استفاده در برنامه های بسیج مورد نظرخواهد بود. اسامی برندگان این مسابقه به شرح زیر است : 1- حیدرقائدی 2- حسینباقری پایگاه حضرت رسول شهر آبدان 3- غلامرضاآخش پایگاه حضرت زهرا (س) چاهکوتاه - 4- علیرضاعابدی - پایگاه امام جعفر صادق (ع) دیر 5- مهدی دستاورنج پایگاه احمدی روشه روستای دویره 6- علی زندهبودی حوزه محمد رسول الله تنگستان 7- حسین ترکزاده حوزه امام جعفر صادق (ع) دیلم 8- پروینسلیمی حوزه خواهران زینب کبری (س) عالیشهر 9-  سیده معصومه حسینی مفرد حوزه خدیجه کبری کاکی 10- غلامرضادشتیپایگاه منتظران قائم (عج) روستای چارک 11- محمودیپایگاه امام سجاد گناوه 12- مجید شعبانی فاواناحیه کنگان