صغرا

۳ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
مقاله

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:6

فهرست مطالب

پس از شکست علویان از سامانیانو کشته شدن داعی کبیر مدت 13 سال طبرستان در دست فرمانبرداران سامانیان بود .سپس داعی حسن بن علی ، معروف به ناصر کبیر، ( از نوادگان امام زین العابدین ) سامانیان را در طبرستان مغلوب ساخت . جستان که با ناصر بیعت نمود و به یاری او شتافته به خون خواهی محمدبن زید ، سامانیان را شکست داد.ناصر کبیر در سال 290 هجری قمری چون با جستان به دیدر آنجا به ارشاد و نشر اسلام در میان دیلمان و گیلان پرداخت و چون خود شیعه زیدی بود و یکی از دانشمندان و مولفان زیدی محسوب می گشت به ترویج زیدیه پرداخت .



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
مهارکننده

نیتریک اکساید ، رادیکال آزادی است که در سیستم های زیستی تولید می شود و در غلظت های پایین به عنوان مولکول سیگنالی وارد پروسه های فیزیولوژیک می شود نظیر تنظیم کنتزل فشار خون ، نوروترانسمیشنن ، یادگیری و حافظه و در غلظت های بالاتر به عنوان سیتوتوکسین دفاعی وارد عمل می شود.

نیتریک اکساید از جمله میانجی های عصبی است که در نورون ها و برخی دیگر از سلول ها تولید می شود .در بافت های ماهیچه صاف عروقی از سلول های اندوتلیال آزاد شده و موجب شل شدن رگ های خونی می شود.

نیتریک اکساید به عنوان میانجی عصبی در وزیکول ذخیره نمی شود بلکه در هنگتم نیاز سنتز می شود. به روش اگزوسیتوز وابسته به +2 Ca از پایانه پیش سیناپسی رها نمی شود . NO یک مولکول بی بار است و به راحتی از خلال غشا سلول ها عبور کرده و موجب تغییر و اصلاح فعالیت سایر سلول ها می شود.غیر فعالسازی NO ، بدون حضور هر گونه فرایند فعال می باشد.NO به طور خودبخودی تخریب شده و به نیتریت ، نیترات و آب و اکسیژن تبدیل می شود.

این فایل دارای 3 صفحه می باشد.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰

موضوع فارسی: انتخاب بهترین شهر آینده

موضوع انگلیسی: Choosing the best city of the future

تعداد صفحه: 21

فرمت فایل: PDF

سال انتشار: 2015

زبان مقاله:&zwnj انگلیسی

چکیده: در این مقاله فرصت های مختلف از شهرستانها از آینده با توجه محدودیت و تقاضا از جامعه، محیط زیست و جغرافیا مختلف توصیف می کند. نیاز به شهرستانها آینده زیرا ناشی از رشد سریع جمعیت و در نتیجه باعث کاهش استانداردهای زندگی است. در ایالات متحده خود را، بسیاری از مردم در حال حرکت به شهرستانها هر روز. شهرستانها امروز در حال گرفتن شلوغ و اگر هجوم با همان نرخ ادامه می دهد، شهرستانها کنونی غیر قابل مدیریت و unlivable تبدیل خواهد شد.

بیشتر جمعیت به معنی مصرف سریعتر از منابع طبیعی که در نهایت به عدم تعادل زیست محیطی منجر می شود. در حال حاضر بیش از 80 درصد از جنگل های جهان از بین رفته اند. مصرف غذایی نیز بیش از پنجاه سال گذشته دو برابر شده است و این فشار در چشم انداز از طریق استفاده از کودهای مصنوعی اعمال می شود. استفاده از مواد مصنوعی برای افزایش بهره وری کشاورزی به طور قابل توجهی به گیاهان و جانوران که منجر به از دست دادن مقدار زیادی از تنوع زیستی خدشه دار.

مشکل دیگر با افزایش جمعیت و جمعیت مهاجرت به شهرستانها افزایش تراکم در جاده های شهرستان است. در ایالات متحده یک فرد درایوهای 7500 مایل در ساعت 1600 با سرعت متوسط ​​4.68 مایل در ساعت. به جای جمعیت حدود 2000 درختان در یک دقیقه در آمازون قطع تنهایی.

در بالای همه است که با افزایش ثروت متوسط ​​اندازه خانه شده است تقریبا از سال 1970 دو برابر شده است و این بیشتر باعث کاهش از زمین های زراعی و جنگل. برای مقابله با مشکل افزایش جمعیت و ازدحام در شهرستانها، ما نیاز به برنامه ریزی شهرستانها از آینده که قادر به استفاده از منابع موجود را به شیوه ای کارآمد تر و پاک تر خواهد بود. این پروژه شهرستان در آینده با هدف حفر کردن به جزئیات مدل های مختلف شهرستان در آینده و با هدف پیدا کردن که مدل بسته به معیارهای استراتژیک است که ما به ارزیابی شایستگی های مختلف مدل BOCR استفاده کرده اند خواهد بود بهترین مناسب است.

چهار نوع جایگزین شهرستانها در زیر با توجه به شایستگی خود را تجزیه و تحلیل. آنها A. فشرده شهر، B. بالا شهر، C. خانه سبز شهر و D. آب شهر می باشد.



دریافت‌فایل